1 de desembre, DIA MUNDIAL CONTRA LA SIDA, solidaritat mundial, responsabilitat compartida
Hui és el Dia Mundial de la SIDA. Un dia per a recordar a totes les persones que van morir per malalties relacionades amb la sida, als qui viuen amb això i per a continuar actuant i donant suport a la investigació mèdica i la cerca d’una vacuna eficaç Fins llavors, la prevenció continua sent l’eina més eficaç.
Aquest any 2020, marcat per una altra terrible malaltia, hem de continuar recordant que el VIH no ha desaparegut i el finançament per a la resposta contra la Sida continua sent fonamental. Els i les socialistes, igual que manifesta Nacions Unides, creiem que la COVID-19 ens ha demostrat que, en temps de pandèmia, ningú està fora de perill fins que tots estem fora de perill.
Per a acabar amb les pandèmies del VIH, igual que la COVID-19, és clau eliminar l’estigma i la discriminació, posar a les persones en el centre de la pandèmia, basar les nostres respostes en els drets humans i adoptar enfocaments amb perspectiva de gènere.
Llig el nostre manifest en el #DíaMundialDelSida