ValenciàEspañolEnglish

L’ÀREA DE BENSTAR SOCIAL D’ALTEA REP UNA SUBVENCIÓ DE 124.448€ DE LA DIPUTACIÓ D’ALACANT

L’edil de Benestar Social, José Luís León Gascón, ha informat de la subvenció de 124.448€ de la Diputació d’Alacant per ajudar a fer front als efectes de la crisi sanitària de la Covid-19

 José Luis León Gascón, edil de Benestar Social, ha informat que la Diputació d’Alacant ha concedit una subvenció de 124.448 euros a l’areà que representa per tal d’ajudar en els costos de les despeses relatives a prestacions socials per a pal·liar els efectes que ha provocat i segueix provocant la crisi sanitària de la  COVID-19.

Tal com ha afirmat el propi regidor “entre les prestacions socials subvencionades es troba el servei d’ajuda a domicili, per garantir les cures, el suport, la vinculació a l’entorn, la seguretat i l’alimentació, parant especial atenció a lesa persones grans, amb discapacitat o en situació de dependencia així com considerant el major risc que assumeixen estes persones en cas de contagi; reforçar els dispositius d’atenció a persones sense llar; adquisició de mitjans de prevenció i d’altres materials, com màscares, bussos, dispensadors, gel hidroalcohòlic, desinfectants, entre d’altres, per a activitats i programes de serveis socials; ajudes a famílies, per a garantir-los els ingressos suficients, que permeten assegurar la cobertura de les seues necessitats bàsiques”. A més José Luís León afegia que també s’engloben el “reforçar els serveis de respir a persones cuidadores i les mesures de conciliació per a aquelles famílies -especialment monomarentals i monoparentals- que compten amb baixos ingressos i necessiten acudir al seu centre de treball o eixir del seu domicili per raons justificades o urgents. Pel que podem dir que ha sigut una batería de prestacions socials dirigides especialment a la població més vulnerable i que conseqüentment també, en moltes ocasions, han patit de forma més acusada les conseqüències socioeconòmiques que ha provocat la pandèmia de la Covid”.

José Luís León ha volgut destacar l’esforç i gran treball realitzat per l’equip que forma Benestar Socialdels que ha afirmat que “van ser una peça clau a l’inici de la pandèmia prenent decisions molt encertades que van beneficiar i ho segueixen fent, a moltes de les famílies de la localitat i gràcies a eixa gran labor podem tindre ara estes subvencions que la Diputació d’Alacant ens concedeix que demostren que l’equip dels Serveis Socials i Sanitat d’Altea som un equip compromès amb la localitat i molt atents al que passa des del passat març de l’any 2020”.

Per últim el regidor de Benestar Socail afirmava que “la subvenció ha sigut una gran aportació al que el mateix ajuntament destina del pressupost municipal anual i que va dirigit a cobrir les diferents necessitats socials detectades i ateses des dels serveis socials municipals”.